Let's talk about hair

sunnuntai 16. lokakuuta 2016

Hiukset, tukka, fleda, kuontalo, kutrit. Rakkaalla lapsella on monta nimeä vai miten se menee. Niin pinnalliselta kun se kuulostaakin, hiukset on mulle  tärkee juttu. Mun mielestä hiukset kertoo ihmisestä paljon ja se on myös yksi syy miks haluan pitää niistä huolta. Tärkein syy kuitenkin miksi haluan pitää  hiuksista huolta on itsetunto. Mulla vaan ittelläni on paljon parempi fiilis jos hiukset voi hyvin ja näyttää hyvältä. 


En sano, etteikö mulla ois koskaan huonoja hiuspäiviä, mutta tässä postauksessa keskityn enemmänkin hiusten huolenpitoon pitkällä tähtäimellä kuin itse hiusten laittoon. Haluun vielä korostaa, että en oo mikään hiustenhoidon ammattilainen ja kaikki mitä sanon pohjautuu mun omiin kokemuksiin ja omiin mielipiteisiin. Noniin, aloitetaanpas sitten..

Leikkaus. Mun hiusten kunnossa pysymisen elinehto on säännöllinen leikkaaminen. Mitä nyt googlesta löysin niin hiukset kasvavat n, 1-1,5 cm kuussa ja sen verran lähtee mulla yleensä kampaajareissulla käydessäkin. Kampaajalla käyn suurinpiirtein parin kuukauden välein. Mikäli tykkäät käydä kampaajalla harvemmin on oletettavaa, että hiuksista leikataan enemmän kuin tuo 1-1,5cm. Rakastan sitä tunnetta kampaajan jälkeen kun huonot latvat on leikattu ja hiukset tuntuu niin terveiltä!

Vesi. Tie onneen muussakin kauneudenhoidossa on veden juonti. Usein jää huomaamatta, että veden juonti on elintärkeää myös hiusten hyvinvoinnille. Vedellä sekä myös ruokavaliolla on suora yhteys hiusten kuntoon ja siihen, miltä hiukset näyttävät. Jos ihmettelet miksi hiukset tuntuu kovin kuivilta tai ohueilta, voi syynä olla veden tai oikeanlaisten rasvojen puute.


Pesu. Kaikki alkaa hiusten pesusta. Uskokaa tai älkää, mutta pesutapojakin on erilaisia. Tavallisin virhe on liian usein toistuva pesu ja liian kuumalla vedellä peseminen. Hiukset tulisi pestä 3-4 päivän välein kädenlämpöisellä tai haalealla vedellä. Myönnetään, tässä suhteessa oon itse kyllä lipsunut. Pesen yleensä joka toinen päivä hiukset, mutta oon nyt yrittänyt pidentää taas pesuväliä. Se on vaan niin hankalaa alussa kun hiukset näyttää likasilta jo päivän jälkeen ja sit pitäis yrittää vaan elää niiden kanssa..Mutta kyllä ne hiukset siihen tottuu jo hetken päästä. Liian usein toistuva shampoopesu mulla ainakin vaan kuivattaa päänahkaa ja saa hiukset rasvottumaan herkemmin. 

Hoitavat tuotteet. Nyt kun pikkuhiljaa lähestytään pakkassäitä on syytä jo etukäteen hankkia hiuksia suojaavia tuotteita. Itse kärsin pakkasella erittäin sähköisistä ja pörröisistä hiuksista. Kaupooista löytyy erilaisia hiuksiin jätettäviä suihkeita ja öljyjä joilla saa haituvat kuriin. Yksi mikä lisää hiusten pörröisyyttä on muoviharja. Kannattaa siis valita mielummin luonnonharjaksista valmistettu harja muoviharjan sijaan. Mun ehdoton suosikki pörröisyyttä vastaan on Balmainin Silk Perfume löydät sen täältä! 


Toivottavasti näistä vinkeistä oli apua ja hyötyä jollekin teistä. Kuten huomaa, perusjutuilla pääsee melko pitkälle.

 Ihanaa sunnuntaita <3 


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

by mlekoshi